Zakon Śmierci

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Summoner War Polska Gildia Zakon Śmierci Witamy!


    Summoners War: Sky Arena – Wszystko o potworach (ewolucja i przebudzenie

    Kosiciel [GM]
    Kosiciel [GM]
    Admin


    Liczba postów : 15
    Join date : 02/04/2015

    Summoners War: Sky Arena – Wszystko o potworach (ewolucja i przebudzenie Empty Summoners War: Sky Arena – Wszystko o potworach (ewolucja i przebudzenie

    Pisanie by Kosiciel [GM] Czw Kwi 23, 2015 7:14 pm

    Summoners War: Sky Arena – Wszystko o potworach (ewolucja i przebudzenie)
    Potwory w Summoners War: Sky Arena to kreatury jakich używamy do walk na arenie i w dungeonach (lochach). Każdy z nich podzielony jest według gwiazd czy stopni jak i kolorów samych gwiazd. W procesie poświęcenia konkretnych potworów w ofierze możemy przeprowadzać procesy ewolucji, które zwiększą ich bazowe statystyki. Potwory można dzielić w grupy pod względem żywiołów jakimi władają czy swojej roli w walce jaką odgrywają.
    Każdy potwór posiada zestaw umiejętności, domyślnych i nabytych w drodze przebudzenia czy ewolucji. Ale więcej szczegółów znajdziecie w naszym poradniku, mam nadzieje, że nie pominąłem żadnych ważnych informacji. W razie pytań zapraszam do komentowania.

    Atrybuty (Żywioły)

    Wszystkie potwory przynależą do konkretnego żywiołu, a co za tym idzie dysponują odmiennymi atrybutami. Obecnie w grze wyróżniamy pięć żywiołów:

    Ognia
    Wody
    Wiatru
    Światła
    Mroku
    korelacja między żywiołami
    Każdy żywioł ma swoje mocne i słabe strony względem innych. Poniżej znajdziecie listę zależności pozwalającą określić, który żywioł jest najbardziej skuteczny w danej walce:

    Woda pokonuje Ogień
    Ogień pokonuje Wiatr
    Wiatr pokonuje Wodę
    Inne poradniki

    Wszystko o runach
    Jeśli chodzi o Mrok i Światło to mają jedynie słabości względem siebie, a nie względem pozostałych żywiołów.
    Jednak co to oznacza w praktyce? Już tłumaczę. Jeśli spotykają się ze sobą dwa różne żywioły, załóżmy potwór ognia i wiatry to ten pierwszy (żywioł ognia) ma przewagę nad żywiołem wiatru i tym samym zwiększają się znacznie jego szansę na zadanie krytycznego ciosu w walce. W owej potyczce potworem z żywiołu Wiatru ma o wiele mniejsze niż normalnie szanse na atak krytyczny jak i zadaje słabsze ciosy niż zwykle. W sytuacji, gdy stają naprzeciwko siebie dwa potwory o tym samym żywiole to ich ataki wobec siebie są neutralne i wynikają jedynie z posiadanych atrybutów podobnie jak szansa na cios krytyczny.
    Wchodząc do walki status (silny/słaby) pokazywany jest nam za pomocą kolorowych strzałek. Zielona oznacza, że używany przez nas obecnie potwór ma przewagę nad przeciwnikiem, a czerwona wskazuje nam iż aktualna bestia wykazuje słabości przeciwko żywiołowi oponenta. Pozostaje nam jeszcze strzałka żółta, która mówi nam, że zarówno nas potwór jak i przeciwnika są z tego samego żywiołu.

    wskaźniki potworów w walce
    Poziomy potworów

    Każdy potwór w grze może awansować na kolejne poziomy zbierając doświadczenie, a tym samym zwiększając swoje statystyki. Jednak maksymalny poziom potworów jest uzależniony od tego ile gwiazdek posiadają, co przedstawia nam poniższa tabela:

    Summoners War: Sky Arena – Wszystko o potworach (ewolucja i przebudzenie Korelacja-mi%C4%99dzy-%C5%BCywio%C5%82ami

    gwiazdy
    Potwory zdobywają doświadczenie na wiele sposobów. W walce chyba mamy okazję zdobyć go najwięcej, ale ich ilość zależy od tego czy walka odbywa się na arenie, w lochu czy w Trial of Ascension. Możemy również zdobywać doświadczenie poświęcając w ofierze inne potwory każdego rodzaju, a ilość doświadczenia pochodzącego z takiego procesu zależy od ilości gwiazdek jakie posiada potwór, którego złożyliśmy w ofierze, im ich więcej tym więcej expa.

    Statystyki potworów

    Nasi podopieczni posiadają kilka podstawowych statystyk:
    Atak – określa jak duże obrażenia zadaje potwór w walce
    Obrona – określa jak dużo obrażeń jest pomijanych podczas ataku przeciwnika
    HP – mówi nam iloma punktami życia dysponuje potworek
    Critical rate – Określa prawdopodobieństwo krytycznego ciosu w walce
    Critical damage – określa jakie obrażenia zadawane są podczas krytycznego ciosu
    Resistance – Określa prawdopodobieństwo negatywnego wpływu na statystyki.
    Statystyki podnoszą się wraz ze zdobywanym poziomem jak i w procesie „awakening”, ale Critical rate i damage jak i resistance mają wartości stałe, choć niekiedy w procesie awakening się i one zwiększają, ale minimalnie.

    Rola i stopień

    Potwory oceniane są pod względem jakości za pomocą gwiazd, które występują w przedziale od 1 do 6 maksymalnie. Im więcej gwiazd tym lepsze statystyki podstawowe potwora. Co oznacza, że stwór z trzema gwiazdami ma o wiele lepsze staty niż ten z jedną gwiazdą – co jest chyba logiczne i zrozumiałe dla wszystkich?
    Oprócz stopnia jakości jaki określany jest poprzez gwiazdy, nasze potwory są podzielone na różnego rodzaju role, których listę znajdziecie poniżej:

    Atakujące (Attack) – potwory te zazwyczaj mają mniej punktów życia (HP), ale za to cieszą się sporym atakiem i są dobre do napadania na stwory innych graczy.
    Obronne (Defense) – mają bardzo słaby atak, albo mogą przetrwać spory atak.
    HP – te potwory określane są jako tanki, mają sporo punktów życia i dzięki temu potrafią przyjąć na siebie sporo obrażeń.
    Support – te potwory specjalizują się we wspieraniu innych potworów w walce, posiadają specjalne buffy, albo potrafią leczyć.
    Material – bezużyteczne w walce, są jak mięso armatnie i służą głównie do ewolucji innych potworów, w sumie do walki nawet nie mogą dołączyć. Przykładami takich bestii są Angelmon, Rainbow Angelmon i Devilmon.
    Umiejętności

    Każdy potwór posiada domyślnie jedną umiejętność, ale można dodać mu dwie dodatkowe i może to być atak, leczenie, buff itp. Dodatkowo potwory mogą posiąść umiejętności lidera, które działają wtedy, gdy dany stwór jest osadzony jako lider party (grupy). Umiejętności lidera są zazwyczaj pasywne i mogą zwiększać statystyki grupy, dodawać jej specjalne buffy itp.

    Podobne gry

    Dragon Mania
    Dragon City
    Mutants: Genetic Gladiators
    Siła umiejętności w dużej mierze zależy od statystyk potworów. Przykładowo skille ataku i leczenia bazują na stacie atak. Inne umiejętności mogą bazować na ilości obrażeń jakie możemy zadawać, a nawet od liczebności członków party.
    Podobnie jak potwory możemy levelować umiejętności przez co zwiększamy ich efektywność. Ulepszenie skilla może być dokonane przez złożenie w ofierze innego potwora z tej samej rodziny. Jednak w tym procesie nie wiemy, który skill zostanie ulepszony, jest to losowe.

    Przebudzenie (Awakening)

    W procesie przebudzenia potwory ulegają transformacji, której rezultatem jest zmiana ich właściwości fizycznych jak i wyglądu czy statystyk. Czasami potwór w tym procesie dostaje boosta do umiejętności, a niekiedy otrzymuje zupełnie nowego skilla. Aby poddać potwora owemu procesowi potrzebujemy esencji, którą można znaleźć jedynie w Halls of Elements. Zazwyczaj potrzebujemy esencji o tych samych atrybutach jakie ma dany potwór albo neutralnej i magicznej esencji.
    Jednak należy pamiętać, że tylko określone potwory mogą być poddane procesowi przebudzenia, determinuje to kolor ich gwiazdek. Potwory z siwymi gwiazdami w tym przypadku całkowicie odpadają, ale te ze złotymi już mogą zostać poddane transformacji. Purpurowe gwiazdy oznaczają, że potwór już przeszedł raz proces i nie może go przejść ponownie.

    Ewolucja

    Jeśli wasz potwór posiada mało gwiazdek, a macie do niego sentyment to dzięki procesowi ewolucji możecie zwiększyć ilość posiadanych przez niego gwiazd. Do tego potrzebujemy potworów, które można poświęcić w ofierze, o czym wspominałem wcześniej w poradniku. Przykładowo potwór, aby ewoluować z trzech do czterech gwiazdek potrzebuje do procesu trzech potworów (trzygwiazdkowych), których poświęcimy w ofierze. Analogicznie potwór czterogwiazdkowy potrzebuje czterech ofiar (również czterogwiazdkowych), aby awansować na pięciogwiazdkowego.
    W przeciwieństwie do przebudzenia, ewoluować może każdy potwór do maksymalnie 6-ciu gwiazdek.
    Tabela poniżej przedstawia nam ile potworów i jakich potrzebujemy poświęcić, aby ewoluować konkretnego stwora:

    ewolucja
    Po ewolucji poziom potwora jest resetowany do jedynki, a jego statystyki chwilowo zmniejszone. Jednakże potencjał jego jest o wiele większy i gdy osiągnie on maksymalny poziom to będzie posiadał o wiele wyższe statystyki niż jakby miał je przed całą przemianą.

    Jak zdobywać dobre potwory?

    W grze Summoners War: Sky Arena mamy kilka sposobów na zdobywanie cennych potworów. Pierwszym z nich jest loot z lochów (losowe szanse). Aby sprawdzić jakie potwory dropią w konkretnym regionie kliknijcie na wybrany na mapie świata i wybierzcie Drop Info.
    Inne sposoby to:

    Nieznane zwoje (Unknown Scrolls)
    Social Summon
    Mistyczne zwoje (Mystical Scrolls)
    Mystical Summon
    Zwoje światła i mroku (Scroll of Light & Darkness)
    Z legendarnych zwojów
    Monster Scrolls – W przeciwieństwie do innych zwojów ten może być użyty do zdobycia specyficznego potwora. Znajdziemy owe zwoje w Sekretnych Dungeonach.
    Fire Scrolls – Używane w Summonhenge, aby zdobyć 3-gwiazdkowe do 5-gwiazdkowych potworów ognia.
    Wind Scrolls – Używane w Summonhenge, aby zdobyć 3-gwiazdkowe do 5-gwiazdkowych potworów wiatru.
    Water Scrolls – Używane w Summonhenge, aby zdobyć 3-gwiazdkowe do 5-gwiazdkowych potworów wody.
    W Świątyni Życzeń (Temple of Wishes)
    Z zadań
    Za osiągnięcia w rankingach na Arenie
    W bonusach za codzienne logowania
    Za zaproszenia do gry innych graczy


    Ps. Temat skopiowany ze strony http://www.desercik.pl/index.php/2014/09/22/summoners-war-sky-arena-wszystko-o-potworach/  (pełni roła tylko infomacji dla graczy)

      Obecny czas to Pon Maj 06, 2024 3:43 pm